Професор Фелпс з австралійського університету провів цікавий експеримент. Протягом місяця він формував студентів у групи по чотири особи і давав їм 45 хвилин на розв’язання управлінських завдань. Найкраща команда отримувала приз у 100 доларів.
Студенти не знали, що в деякі групи підсаджували спеціально підготовлених людей з певними ролями. «Байдужий» сідав, закидав ноги на стіл і занурювався у свій телефон. «Єхидний» під час обговорення робив саркастичні зауваження на кшталт «Ви що, знущаєтесь?» або «Ви, мабуть, ніколи ніким не керували». «Песиміст» виглядав так, ніби щойно пережив втрату, і постійно сумнівався, що завдання можна вирішити чи що команда на це здатна.
Результати виявилися показовими. Навіть тоді,
коли інші троє учасників були здібними і мотивованими, неконструктивна
поведінка одного знижувала ефективність групи на 30–40 відсотків. Виявилося, що
результативність залежить не стільки від кількості сильних учасників, скільки
від наявності хоча б одного слабкого. Цей феномен отримав назву ефекту
«зіпсованого яблука».
Як все відбувається?
Пропонуємо кілька перевірених
стратегій протидії ефекту "зіпсованого яблука" від досвідчених
менеджерів.
1
Раннє виявлення. Важливо вчасно помічати апатію, сарказм або
песимізм і реагувати до того, як це пошириться на всю групу.
2.
Встановити чіткі правила та норми групи. На початку роботи
потрібно проговорювати норми взаємоповаги. Варто наголошувати: критикувати
можна ідеї, але не людей.
3.
Активна фасилітація. Баланс
участі. Керівник має давати слово кожному і не дозволяти одному учаснику
задавати тон. Якщо хтось негативний, варто перепитати: «Який конкретно вихід ти
пропонуєш?» Звертатися до кожного по
черзі. Наприклад: «А яка твоя думка?»
4. Перенаправлення негативу.
Байдужого залучити до конкретного завдання з чіткою
відповідальністю.
Єхидного “зняти гостроту”
жартом і перевести у конструктив: “Гарне
зауваження, тепер давай подумаємо, як це можна вирішити.”
Песиміста попросити оцінити
найменш ризикований варіант: “Добре, а який
із варіантів, на твою думку, хоч трохи спрацює?”
5. Індивідуальна
розмова. Після заняття чи наради поговорити з учасником особисто:
часто негативна поведінка - це спосіб привернути увагу або виразити
невдоволення. Показати, як це впливає на команду, і домовитись про іншу модель
участі. Наприклад: «Твої саркастичні
коментарі знижують темп. Якщо є сумніви, скажи, як ми можемо це виправити».
Пам'ятайте: команда - це серцевина будь-якої компанії.
Якщо серцевина гнила, не очікуйте великого вражаю.
Тренінг Центр "Альянс". Побудуйте ефективну команду.


Немає коментарів:
Дописати коментар